مدیریت افکار عمومی

مدیریت افکار عمومی
این وبلاگ در راستای تحقیق و پژوهش در خصوص مدیریت افکار عمومی فاعلیت می نماید.

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 17756
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

Wath moves public opinion  American Political Science Review. 81:1(March 1987) p 23- 43

در اينجا بسياري از جداول و توضيحات آن حذف شده است.

شهروندان عقل گرا و رسانه هاي ارتباط جمعي

اطلاعات جديدي که عقيده و نظر افراد را درباره سياستهاي دولت تغيير مي دهد مي تواند کارايي مورد انتظار اين سياست هاي را نيز تغيير دهد. اين تغيير عقيده به شرطي رخ مي دهد که اطلاعات:

1-     واقعاً دريافت شود.

2-     درک شود

3-     صريحاً مربوط به ارزيابي سياستهاي دولت باشد.

4-     متفاوت از اطلاعات و عقايد گذشته باشد

5-     معتبر و قابل اطمينان باشد.

براي اطلاعات بيشتر رجوع کنيد به: (Jaccard 1981. Zaller 198).

وقتي اين شرايط به حد کافي مهيا باشد، اطلاعات جديد مي تواند اولويت ها را انتخابهاي شهروندان را در مورد اين سياستها تغيير دهد. و اگر اين شرايط براي همه يکسان باشد ممکن است چنان تغييري در افکار عمومي جمعي به وجود آيد که در نظرسنجي ها محسوس و قابل سنجش باشد.

مثلاً اگر اولويت هاي شهروندان درباره سياستهاي دولت مبتني بر عقيده خاصي باشد:

چون روس ها در زمينه قدرت نظامي از ما پيشي گرفته اند پس بايد بودجه بيشتري را به دفاع ملي اختصاص دهيم. و آنگاه اطلاعات جديد و موثقي که به خوبي در بين مردم اشاعه يافته باشد اين عقيده را به چالش بطلبد.

گزارشها حاکي از آن است که هزينه ارتش آمريکا به شدت افزايش يافته است و مطالعه CIA هم نشان مي دهد که بودجه نظامي شوروي از 1976 به بعد بسيار کاهش يافته است.

نتيجه اين خواهد بود که اشتياق و علاقه شهروندان به افزايش بودجه ارتش کاهش خواهد يافت.

از آنجايي هم که اکثر مردم انگيزه چنداني ندارند تا وقت و تلاش خود را صرف فراگرفتن زير و بم سياست هاي جايگزين کنند(Downs 1975) پس نبايد انتظار داشته باشيم که اطلاعات جديد تغييرات عمده و سريعي در افکار عمومي ايجاد کند. در واقع شواهد حاکي از آن است که کليت افکار عمومي درباره سياستهاي دولت از ثبات نسبي برخوردار است.(Page and Shapiro 1982). اما  اگر به هر دليلي بخواهند چيزي در مورد اين سياستها بياموزند، عمدتاً به ارزان ترين و قابل دسترس ترين منابع متوسل خواهند شد: روزنامه ها، راديو و تلويزيون- مخصوصاً اخبار شبکه هاي تلويزيوني- وقتي که اخبار رسانه ها به گوش گستره وسيعي از مخاطبان برسد و پنج شرط فوق نيز مهيا باشد بايد منتظر تغيير افکار عمومي عمومي بود.

اخبار تلويزيون عمدتاً شرط مواجهه را داراست (شرط اول). اکثر خانواده هاي آمريکايي داراي تلويزيون هستند و هر از گاهي در جريان اخباري که پخش مي شود قرار مي گيرند. بينندگان ممکن است در حين پخش اخبار توجهي به آن نداشته باشند، در حال قدم زدن صحبت کردن و يا سرگرم بچه ها باشند؛ اما به هرحال هر روز، ميليونها شهروند آمريکايي حداقل نظري اجمالي به اخبار تلويزيون مي اندازند، بعضي هم تيترهاي روزنامه ها را مي بينند و يا چکيده اخبار را از اعضاي خانواده يا دوستانشان مي شوند. به هر حال پس از چند هفته ياچند ماه اطلاعات جزء دريافت وانباشت اطلاعات صورت مي گيرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ 29 آذر 1390برچسب:افکار عمومی,تحریک, توسط
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :